Wednesday, March 7, 2012

jerawat dan penyakit.

tak kira lelaki mahupun perempuan,jerawat merupakan masalah biasa yang akan di alami oleh seseorang lagi lagi bila meningkat dewasa,tambah pula stress dengan kerja,cara penjagaan wajah atau badan yang tak kena dan sebagai nya.dan beberapa anggota badan yang di tumbuhi jerawat ada kaitannya dengan dengan masalah kesihatan yang di alami.kemungkinan lah.

DAHI
jerawat di dahi disebab kan haba yang terlampau,peredaran darah yang tidak baik,minda dan badan yang mungkin letih,dapat kan tidur yang secukupnya dan minum air secukupnya.

HIDUNG
jerawat di hidung bermaksud tulang belakang anda mungkin bermasalah.jika di hujung hidung,di sebabkan haba yang terlampau dan penghadaman yang tidak elok.juga boleh di kaitkan dengan masalah ovari dan sistem reproduksi.

DAGU
fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin lemah.wanita yang mudah dapat jerawat di dagu mungkin berpunca dari sistem haid yang tidak teratur dan sistem peranakan bermasalah

PIPI KIRI
di sebab kan fungsi hati yang kurang lancar,dan masalah rembesan,menyahtoksin dan peredaran darah.

PIPI KANAN
fungsi paru paru tidak normal

PADA BADAN
sistem perkumuhan yang bermasalah.sembelit ke apa ke.amalkan pemakanan sihat bagi memastikan toksin di singkir kan dengan baik.

serba sedikir mengenai info jerawat.aku biasa kalau tumbuh pun dekat pipi lah kot.tu pun jarang sangat lah nak berjerawat.Alhamdulillah,hihi.apa pun,makanan yang sihat dan seimbang serta menjalani kehidupan dengan cara yang baik,akan dapat mencegah kita dari penyakit yang tak di ingini.eceh,dah rasa macam perempuan sejati je bila buat info kesihatan ni -.-